Sunday, February 15, 2009

Alam FPBU kian meruncing???

Salam kengkawan....
arini aku nak menukilkan satu nukilan dihati bahawa setiap manusia ada perasaannya sendiri untuk melakukan sesuatu, malahan ada yang mahu dirinya menyepi dan ada yang suka bermati matian berada dalan satu kelompok dan ada yang suka perkenakan kawan sendiri dan ada yang bermasam muka dan ada yang suka tergelak gelak dan ada yang suka menunjuk-nunjuk keaiban orang lain padahal diri sendiri masih di alam palsu.Nah! masih ada yang bermusuh musuhan mengatakan dirinya betul, kawan sendiri dipersalahkan dan menyatakannya dengan berjauhan antara diri masing2.Kekadang aku sendiri tak sedar bahawa aku pernah membuat kekecohan terhadap kengkawan... tapi masih ramai yang tak mengerti bahawa kehidupan ini tak kan manis jika tak dicampuri dengan asam garam selagi badan masih bernyawa.
apa yang pelik adalah sesetengah daripada mereka tidak ingin memperbetulkan keadaan.. siapa yang salah dan siapa tak salah??? persoalan ini timbul dan semakin merumitkan keadaan jika semua tak ambil kisah...
aku tau semua manusia ada masalah peribadi bahkan nabi sendiri pun ada tentangan hebat dari kaum yang membencinya... jadi, sama-samalah kita mencari salah sendiri, jangan persalahkan orang lain... betulkan dahulu diri sendiri barulah dapat perbetulkan orang lain. seorang ayah yang menyuruh anaknya solat tapi diri sendiri tak solat adakah ia suatu jaminan yang hakiki di dunia dan akhirat?

1 comment:

  1. Suka uang? Suka game? Mau bonus?
    Buruan join ke CrownQQ Agen DominoQQ BandarQ dan Domino99 Online Terbesar
    Bonus Rollingan 0.5% setiap senin
    Bonus Refferal 20% seumur hidup
    Lumayan loh bisa nambah penghasilan ^_^
    WHATSAPP : +6287771354805
    LINE : CS CROWNQQ

    Menyediakan Deposit Pulsa Telkomsel, OVO, DANA, GOPAY, & LINK AJA

    Info Lebih lanjut Kunjungi :
    CrownQQ
    Daftar CrownQQ

    BACA JUGA BLOGSPORT KAMI:
    CrownQQ
    Agen BandarQ
    Tips & Trik
    Tentang Wanita
    Berita dan Info Dunia

    ReplyDelete